Laman Hijau

Kak Ain hadiahkan aku pokok2 ni sempena besday aku 14 Julai 2008 yg lalu. Sejak tu aku mula minat nak tanam pokok kat depan laman rumah aku. Ekekeke. Rase hepi bila tgk pokok2 ni makin membesar.


Hampir setahun berlalu, pokok2 yg aku bela dah makin membesar, membiak & semakin bertambah. Tapi tak kurang juga ada sebahagiannya yg tak dapat hidup lama.


Pokok Tulang


Pokok Lidah Buaya


Pokok Kesum

Ini lah alatan yg aku gunakan utk bercucuk tanam. Antaranya stok tanah, pasu bunga & lain-lain lagi.

Hari ni 31 Mei 2009, aku keluar pegi shoping kat Giant Extra utk beli brg2 keperluan. Sempat juga beli pasu bunga Baba utk tanam pokok cili. Pasu ni warnanya menarik & berkualiti.

Hari ni 1 Jun 2009, aku mulakan percubaan utk memindahkan ank benih cili yg aku semai sendiri. Harapan aku agar pokok cili ni subur & hasilkan buah yg byk. Insyaallah.




Laman Utama / Layar Bahtera / Penanda Buku / Oh! Wayang / Kunci Hati Ku / Terbang Ke Awan / Sebalik Mata Pena / Setajam Mata Pensil / Akademi Fantasia / 14 Julai / Selagi Mampu Melangkah / Idola Ku / Laman Hijau / Demi Masa / Dari Kaca Mata / Bijak Bestari / Simpan Segalanya / Like No Other / Just Do It / Sekecil Tapak Kaki / Ring! Ring! Ring! / Gila Bola

Tiada ulasan:

Catat Ulasan