Selagi Mampu Melangkah - Muar, Johor

13 Jun 2009, aku ke Muar, Johor. Saja drive jalan2 kat Bandar Muar. Sepanjang jalan Tangkak berderet org jual durian. Skrg ni Muar pon dah ada jambatan kedua. Jalan kat bandar dah tak jam mcm dulu, mungkin sbb dah ada jambatan kedua tu. Tapi org2 Muar ni kalu kat atas jalan mmg main suka2 ati je kot kuar masuk tak hiraukan keselamatan diri.
Aku stay kat Hotel D'99. Hotelnya baru, selesa & murah. Terletak betul2 kat Bandar Muar. Siap sekali dgn b1st.
Makan kat Hotel D'99 ni not bad la. Sedap2 gak menu dia. Tapi as usual kalu b1st kat hotel aku suka makan bubur nasi sbb cepat hadam.
Malam tu aku pegi Medan Ikan Bakar Sabok Awor. Tempat ni mmg famous kat Muar. So, menu malam aku nasi lemak & ikan pari bakar. Side order otak2. Otak2 dia tak berapa sedap & size pon kecik, tak mcm otak2 kempas.
Esok harinya, 14 Jun 2009, sebelum bertolak balik sempat juga pusing2 Bandar Muar. Berhenti di satu gerai makan. Order makan kali ni asam pedas ikan pari & sayur kacang pjg. Air sirap limau. Huhuhu.
Dalam perjalanan balik JB, singgah di gerai durian Tangkak. Harga durian murah2. Rase durian Muar mmg sedap, fresh, byk isi yg besar2 & sikit pon tak busuk.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan