20 September 2009 - Hari Raya Pertama

Hari raya pertama seperti biasa ada sesi bermaafan. Ari ni aku kenakan pakaian baju kurung. Mcm biasa taste baju yg aku suke mestilah plain, warna gelap & blink. Aku tak suke baju kurung bunga2. Mcm pokok berjalan jerk. Hahaha. Actually, family aku pon mmg taste yg sama. X Klise. Dan persiapan baju raya mmg dah di buat sejak awal tahun lagi. aku & Cik Tini akn shopping kain kat Jakel. Kami suke sepasang yg sedondon.

Bila bercakap pasal baju aku ada 1 cerita lawak sadis pasal Kakak Ipar aku Kak Hanis. Baju raya yg dia tempah x dpt nk siap. So dia beraya dgn baju kurung lama. Bengang je! Nasib baik la baju abg aku & anak2 dia da siap. Tapi bagi aku org tukang jahit tu mmg x bertanggungjawap la. Baju da di hantar lama sejak bulan 2 tp x leh nk siap. Follow up da byk kali. Tapi dgn selamba je dia kata tak sempat siap.

So raya ni berziarah ke rumah sanak saudara. Rumah Mak Ngah, Mak Long & Ucu Karim.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan