03 Oktober 2009 - Mia Zara I

Hari ni aku nk cerita skit psl kisah2 lalu sejak bila aku mula meminati dunia photo. Sejak aku kecil aku dah pandai mengodeh kamera milik kakak aku. Biasalah zaman budak2, semua benda nak dibuat main. Camera zaman dulu menggunakan filem. 1 gulung filem boleh hasilkan 36 keping gambo tapi boleh jejak 40 keping (kalu pandai adjust @ filem tu agak panjang). Setiap kali nk amik gambo mesti nak budget2. Amik pose yg best2 jerk. Dah abis 1 gulung dihantar lak ke kedai gambo. Lepas tu tak sabar nak amik cuci. Hati risau gak kalu2 gambo ada yg tak jadi terutama kalu pose yg grand gitu. Ekeke.

Camera aku yg pertama ketika usia aku 12 tahun. Camera tu aku beli kat Toy R' Us, Subang Parade, Subang Jaya. Masa tu aku jalan2 dgn family kakak aku. Bila masuk kat Toy R' Us tu aku mmg tersangatlah teruja dgn camera. Kalu tak silap aku harga camera tu RM30 jer. Bagi aku walupun camera tu murah tapi ia menggunakan filem yg lain skit. Mujur gak filem tu ada dijual dikedai gambar. So, aku pon cuba2 la menggunakan camera tu. Seingat aku filem yg aku beli tu cuma sekali je la yg aku beli & tak pernah aku hantar cuci pon. Zaman tu mana lah aku pandai nk pegi cuci gambar. Lagi pon aku takut membazir je kalu tak jadi. Ekekeke. So, nak sedapkan hati aku just anggap yg camera tu hanyalah mainan yg aku tak perlu nak beriya @ berharap sgt. Huhuhuhu.

Bersambung... Mia Zara II
Kembali ke << Princess Diary

Tiada ulasan:

Catat Ulasan