02 November 2009 - Akad Nikah Naza

Huh! Penat! Tapi hepi. Ekeke. 31 Oktober lepas aku pi KL. Bertolak dalam kul 9 pagi. Jumpe kat Restoran Jejantas Melaka dgn Kak Yah & Halim. Sampai umah Akak dlm kul 1 Petang. Bile sampai Akak lak tak de. Kak Izan dah sampai awal kul 4 pagi. Diorang kuar pi makan. So while waiting so aku pi la lepak mamak Syed kat SS 19. Bila smpi umah akak rehat kejap & berkemas untuk majlis esok.

Hari yg dinanti, 01/11/2009 tarikh besday & pernikahan anak sedara aku Naza. Tepat jam 10 pagi dah kena ada kat Mesjid berhampiran umah. Tugas aku kali ni cuma as photographer. Aku serahkan video pada Cik Tini. Ekekeke.

Fairus akad nikah 2 kali lafaz. Ekekeke. Seumur idup aku ni lah kali pertama aku tgk org nikah 2 kali lafaz. Lepas nikah ada upacara sarung cincin. Jamuan makan & serah barang kat umah. Majlis berakhir dlm kul 3 petang.

Petang tu celebrate besday Naza. So ada acara potong kek. Ekekeke.

Lewat petang hujan turun dgn lebat. Sampai malam lepak kepenatan sambil layan Star Movie.

Esok arinya dalam kul 10:40 pagi aku bertolak balik ke JB. Sampai umah je aku tak sabar nk upload gambar dan buat editing.

Sebagai photographer... Cewah... Layak ke aku? Ekekeke. Aku suke amik gambo yg mempunyai cerita atau motif. Apa cerita tu? Cerita tu datang bile korang tgk gambar yg aku paparkan. Kadang2 tak semua apa yg korang tgk tu adalah sesuatu yg nyata. Sesuatu yg luar biasa tu la yg kite panggil seni. Sama ada aku syok sirik ke tak hanya korang je la yg nilai hasil keja aku nih. Ni lah hasil edit aku. Ni la cerita aku. Sebarang komen amat di alukan. Ekekeke.

JANGAN TAK LIHAT

Naza - Akad Nikah
Naza - Graphic

Tiada ulasan:

Catat Ulasan